Algemene voorwaarden

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten die Bynker BV (hierna:“Bynker”, “wij”, “ons” of “onze”) aanbiedt aan haar opdrachtgevers, ondereender welke benaming (zoals BYNKER). Ons kantoor is gevestigd in de Knokuilstraat 11, 8800 Roeselare en ingeschreven bij de KBO onder nummer 1021.968.145.

Behoudens een uitdrukkelijke en schriftelijke afwijking gelden deze voorwaarden voor alle diensten, ongeacht of die in België of daarbuiten worden geleverd. Indien we aparte afspraken maken, gelden die enkel voor de specifieke gevallen zoals vermeld, en hebben ze voorrang op wat hieronder staat.
Deze voorwaarden vormen samen het volledige kader van onze samenwerking. Eerdere afspraken of communicatie worden hiermee vervangen.

Algemene voorwaarden van de opdrachtgever worden niet aanvaard en zijn niet tegenstelbaar aan ons. Als je iets op een factuur of document vermeldt dat hiermee in strijd is, beschouwen we dat als niet geschreven. Je mag een overeenkomst met ons niet zomaar overdragen aan iemand anders, tenzij wij daarvoor schriftelijk toestemming geven.

Een offerte van ons is louter informatief en enkel bindend nadat wij jouw schriftelijke goedkeuring ontvangen. Zodra je tekent, stem je in met wat erin staat.

Offertes zijn standaard 30 dagen geldig,tenzij anders overeengekomen. We doen altijd ons best om onze diensten professioneel en met de nodige expertise uit te voeren. Resultaten kunnen we niet garanderen – we streven ernaar, maar leverdata of eindresultaten zijn altijd indicatief.

Vertragingen of het niet behalen van doelen geven geen rechtop schadevergoeding. We kunnen onze diensten uitvoeren samen met collega’s of partners. Zij werken onder onze verantwoordelijkheid, nooit onder het gezag van de opdrachtgever. We zorgen ervoor dat wie de opdracht uitvoert, voldoende gekwalificeerd is.

We houden rekening met jouw bedrijfscultuur en imago. Tenzij jij het uitdrukkelijk vraagt, zullen we geen handelingen stellen in jouw naam of voor jouw rekening. We overleggen zoveel mogelijk en stemmen af waar nodig.

Jij bezorgt ons alle nodige en nuttige info die we nodig hebben om goed te kunnen werken. We rekenen erop dat deze gegevens correct, volledig en up-to-date zijn. Deze info gebruiken we enkel in het kadervan de opdracht en delen we niet met derden – behalve met wie ons helpt in de uitvoering.

De prijzen die we vermelden zijn exclusief btw. Extra kosten rekenen we door aan kostprijs of een redelijk forfaitair bedrag. Elk jaar in januari worden onze vergoedingen geïndexeerd volgens de consumentenindex. Tenzij anders vermeld in de offerte, factureren we periodieke samenwerkingen maandelijks voor de aanvang van de samenwerking. Eenmalige samenwerkingen factureren we voor de aanvang van de samenwerking.

We sturen onze facturen per e-mail, tenzij je schriftelijk vraagt om ze per post te ontvangen. Hiervoor rekenen we een administratieve kost van 5 EUR.

Betaling verwachten we binnen 14 dagen na factuurdatum. Heb je een klacht over een factuur? Laat het ons weten binnen acht dagen via aangetekende brief. Anders gaan we er vanuit dat je akkoord bent.

Als je niet tijdig betaalt, rekenen we vanaf de vervaldatum automatisch en zonder ingebrekestelling een interest van 12% aan, plus een forfaitaire schadevergoeding van 10% van het openstaandebedrag (minimaal €62) na drie maanden. Daarnaast vervallen eventuele betalingsafspraken en mogen we de samenwerking opschorten of beëindigen.

Alles wat wij ontwikkelen – zoals rapporten, methodes, software, visuals of advies – blijft onze intellectuele eigendom. Je mag dit materiaal niet gebruiken, kopiëren of verspreiden zonder onze schriftelijke toestemming.

We mogen jouw naam of logo vermelden inonze communicatie (zoals website of presentaties) in het kader van onze samenwerking. Je mag onze medewerkers niet actief benaderen of in dienst nemen tijdens onze samenwerking, noch binnen 12 maanden erna. Doe je dat toch, dan volgt er automatisch een schadevergoeding van €25.000.

Beëindig je de overeenkomst nog voor we effectief zijn gestart, dan betaal je 10% van het totaalbedrag in de offerte als schadevergoeding, met een minimum van €500. Beëindig je de overeenkomst minder dan 30 dagen voor we effectief zijn gestart, dan betaal je 50% van het totaalbedrag in de offerte als schadevergoeding, met een minimum van €500.

Opschorting of verplaatsen van opleidingsmomenten is mogelijk onder de volgende voorwaarden:
> 30 dagen voor het opleidingsmoment: eenmalig kosteloos opschorten, vanaf tweede maal wordt de volledige kost in rekening gebracht.
> 14 dagen voor het opleidingsmoment: eenmalig mogelijk mits 150 EUR vergoeding, vanaf tweede maal wordt de volledige kost in rekening gebracht.
> 7 dagen voor het opleidingsmoment: eenmalig mogelijk mits 250 EUR vergoeding, vanaf tweede maal wordt de volledige kost in rekening gebracht.
De volledige kost wordt bepaald door het volledige factuur bedrag, gedeeld door het aantal sessies. Eventuele bijkomende kosten zoals verplaatsing, huur locatie, catering, etc die niet tijdig geannuleerd kunnen worden worden doorgerekend aan de opdrachtgever.

Bij ernstige fout, opzettelijke nalatigheid, faillissement of overmacht kan elke partij de samenwerking stopzetten zonder schadevergoeding, mits de andere partij eerst een redelijke termijn krijgt om zich te herstellen. We zijn enkel aansprakelijk voor directe schade die het gevolg is van opzet of zware fout in onze uitvoering. Indirecte schade zoals winstverlies of gegevensverlies valt buiten onze verantwoordelijkheid. Onze aansprakelijkheid is in elk geval beperkt tot het bedrag dat je ons hebt betaald voor de betreffende diensten.Je vrijwaart ons voor schade of kosten die voortvloeien uit jouw fouten, gebrekkige info of inbreuken op deze overeenkomst.

In verband met persoonsgegevens hanteren wij de privacyregels die conform zijn binnen het rechtsgebied. Jij blijft verantwoordelijk voor de rechtmatige verwerking van gegevens die je ons toevertrouwt. Wij treden op als verwerker en volgen jouw instructies. We houden gegevens niet langer bij dan nodig, en ondernemen passende beveiligingsmaatregelen. Verwerking gebeurt binnen de EER, tenzij anders overeengekomen. We mogen ook beroep doen op subverwerkers.

Als een bepaling uit deze voorwaarden ongeldig blijkt, blijven de andere bepalingen gewoon geldig. In dat geval vervangen we de nietige clausule door een geldige die zoveel mogelijk aansluit bij de oorspronkelijke bedoeling.

Op onze samenwerking is uitsluitend het Belgisch recht van toepassing. Bij geschillen zijn enkel de rechtbanken van het arrondissement West-Vlaanderen, afdeling Kortrijk bevoegd.